fredag 30 januari 2009

Fet mat

Visst kanske 50% fett i maten är mycket men frågan är hur mycket fett innehåller hemlagade mozarella fyllda färsbiffar, Aftonbladet?? Provade färdig lagad lunch för förstagången för ett par år sedan & jag kan nog räkna på mina fingrar hur många gånger jag ätit färdiglagad micromat.
Man behöver ju knappast vara något geni för att inse att de inte är särskilt nyttiga & personligen så tycker jag att maten blir ganska tråkig & smaklös, jag går hellre på en lunch restaurang.
Inte därför säger jag att restauranger gör nyttigare mat pizza & hamburgare lär ju ligga ganska nära 50% sträcket även de men möjligheten till att gå på en sallads bar finns ju alltid.
Fast vi svenskar gillar ju fet mat & inte kommer det dröja allt för länge innan vi kan konvertera till amerikanska storlekar på våra kläder.
Så är man lat & inte orkar laga sin egen mat är det väll bara att ta på sig löpskorna & bege sig ut i spåret, fast det är ju klart orkar man inte laga mat så orkar man nog inte gå ut och springa heller...

3 kommentarer:

Saffe sa...

Inte för att sallad och pasta är nån garanti för lite fett. Rikligt med olja och dressing är ju det som gör att den blir god. Fett och socker är aromater och det som gör att det smakar gott!

Johan sa...

Precis & det är det de utnyttjar i micromat som annars skulle bli jävulskt smaklös.

Anonym sa...

Word

generated by sloganizer.net