onsdag 21 januari 2009

Dödslistan

Tar på egen hand och återupplivar DÖDSLISTAN! (igen)...

Denna gång är det Ericsson som står i skottlinjen efter att den 21:a Januari 2009, 00:02 (inatt) tillkännagett att dom kommer att släppa sin kvartalsrapport en dag tidigare än den beräknade dagen 22:a Januari. Det innebär 21:a Januari, alltså IDAG! Endast 7 timmar och 28 minuter efter att pressreleasen om tidigareläggandet gått ut!

Själv fick jag reda på detta kl 00:44 inatt och fick således ställa om klockan att ringa på 05:00 för att hinna göra alla förberedelser som jag annars hade haft mer eller mindre hela dagen på mig idag.

Och har jag nämnt att jag har dåligt morgonhumör?
Alltså: Död och Ericsson, hoppas deras 4:e kvartalsrapport för 2008 suger och att dom går i konkurs!

3 kommentarer:

Johan sa...

hmmm de har väll vinst varnat och vad är en stackars arbetares lidande? du får ju jobba i alla fall tänk på alla på Ericsson som inte får jobba utan har fått gåt hem för gott.

Johan sa...

Glömde säga det Mer Ericsson död åt Nokia!

Saffe sa...

ericsson upp 11.6% varslar 5k st. motstridiga känslor.

generated by sloganizer.net