tisdag 27 januari 2009

facket/kooperativet

I Malmö delar man ut kondomer till potentiella sexköpare. Jag undrar vad de prostituerade tycker om det här. Själv tycker jag en prostituerad själv ska hålla med kondom. En kostnad som de kanske får skriva av när de deklarerar. Hur som haver,som alla statliga subventioner så komplicerar det här konkurrensen. Så de prostituerade kan nu räknas in i samma gäng som sockerbönder och etanolbilar.
I samma linje:
Vad tycker caférna om "vuxna på stan"/kyrkans prisdumpningen på kaffe och bullar. Blockad på gång kanske?

3 kommentarer:

Johan sa...

Kyrkan är nog inget stort café dräpande organisation ende gångerna jag sett de servera kaffe & bulle är när det var kyrkkaffe dvs någon enstaka gång i månaden då på söndagar efter kl 11 då de flesta som "normalt" hänger på café ligger och sover.
Självklart borde prostituerade få betala kondomerna eller ialla fall upplysa köpare att det är exklusive/inklusive kondom i priset i alla fall.
Föresten vad ligger momsen på kondomer vad skulle skattelättnaden bli?

Anonym sa...

jag tänkte iförsig mest på de från kyrkan man ibland ser på nätterna på stan. Men det är klart då är ju inte heller de flesta caférna öppna.

Vet inte vad momsen ligger på kondomer. kan det vara skatte-tekniska skäl?

Johan sa...

Ja absolut jag skulle tro att momsen på en kondom är ca 84% om det inte är det så måste vi inom gammelsex förespråka en rejäl höjning av kondomskatten så folk slutar ha snusk hemma i stugorna!

generated by sloganizer.net