fredag 2 januari 2009

Kåhny Håkanzon firar nyår

Hej,

Jag heter Kåhny Håkanzon och jag brukar traditionellt sett alltid fira nyår hemma med min kära mor, men efter allt som hänt detta år så tänkte jag att en förändring måste ske. Jag hade avtalat med Agneta som kör blodbussen att få åka med till storstan, Gällivare, och fira nyår på Grand Hotel Lapland.

Agneta som är en snacksalig kvinna övertalade mig att lämna blod när jag ändå var på bussen, något som jag aldrig gjort förut. Jag trodde först det var en dröm men när jag låg på britsen för att ta igen mig så kommer Agneta iklädd endast labbrock och sätter sig gränsle över mig. Det tog ett tag för mig att få igång maskineriet då det var lågtryck i systemet, men när elden väl var släckt så tar hon på sig kläderna igen och utbrister: Alla förstagångsgivare brukar få något litet extra, du är den fjärde bara idag!

Inget bra avslut på 2008 alltså och lite skamsen klev jag av på busstationen i Gällivare. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att på det nya året skulle jag aldrig mera bli pucktvåa. Checkade in på hotellet, tvagade mig ren från årets alla ribbskott och sedan på med pappas gamla begravningskostym från -72 för här skulle det allt bli nyårssupé!

Bordsdamen min var en snärtig tjej från Vidsel som precis som jag hade en stor passion för dansband, det var kärlek vid första ögonblicket! Mitt hjärta pumpade som en brunstig tjädertupp när vi efter middagen dansade tätt till Göranz senaste skiva, och aldrig har ett tolvslag varit så perfekt som när vi kysstes precis då Jan Malmsjö avslutar Nyårsklockan. Hon såg mig djupt i ögonen, jag kände att nu har jag hittat rätt och detta är kvinnan som jag kommer att spendera min framtid med.
Vi kände nog båda detta för när jag ursäktade mig för att gå på herrarnas så viskade hon att vi skulle ses nere i hotellets relaxavdelning om en timme.

Efter mitt besök på herrarnas begav jag mig upp till rummet för att lägga undan finkostymen och hämta handduk och morgonrock, jag hade på känn att jag inte skulle använda min egen säng ikväll. Det spratt i kroppen påväg ner till relaxavdelningen, förväntningarna på att vara först på pucken gjorde hela mig varm. När jag kom ner så låg hon redan naken i bastun och väntade på mig, hon såg lite matt ut men eftersom hon flämtade lätt så förstod jag att nu var tiden inne. Vi älskade ömt och passionerat i nästan hela fem minuter och låg efteråt helt utslagna på nedersta laven. Vi höll om varandra tätt, aldrig har jag varit så kär.

Plötsligt sätter hon sig upp och gör sig redo för att lämna bastun, vänder sig om till mig och säger:
-Tack för dansen, min man kunde inte ställa upp på det för han serverar här ikväll. Men han besökte mig här precis före du kom, det var därför jag var lite utmattad. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net