onsdag 4 februari 2009

72 Timmar Umeå!

Efter en del frågor om helgen i Umeå & krav på bloggning om korridorincidenten så här kommer 72 Timmar Umeå!
Studentlivet ska ju inte bara vara en massa plugg & skolskit utan även en tid som man ägnar åt sociala aktiviteter.
Under min studie tid så träffade jag i alla fall sjukt många roliga människor & hade otroligt roligt.
Min kära vän Lars tror jag i alla fall upplever samma sak som jag, de vänner jag träffat som han umgås med var sjukt sköna & kunde festa på.
Däremot så bor nog Lars i den ABSOLUT TRÅKIGASTE studentkorridoren i världen! Frågan är vad gör alla på sina rum i Lars korridor?? Stendöt vid 9e tiden förutom flodhästen som bodde mitt emot & gladeligen klämde ut sina Janice skratt (Janice från vänner dvs) ni vet högt skärande orena toner som går genom betong!
I alla fall så som brukligt så börjar jag ju svamla på när jag blir lätt onykter & tog tag i saken för att göra ett litet bus på Lars & samtidigt få lite fart på korridoren!
Så i smyg så tar jag en bit tejp som jag Skriver RUNK PÅGÅR på och hänger ut på dörren, inget mer med det, vet inte om Lars upptäckte lappen men vi drog ut på krogen i alla fall eller student fest sen krogen what ever...
Vi glider väll hem runt 3 tiden till Lars öde korridor svamlar på & går och lägger oss... DÅ kl 4 hör vi JANICE SKRATTEN!! hela vägen upp i huset (Korridoren är på 4e våningen) & vi suckar nu lär det ju inte bli nå sova av här på en 30min innan hon hittat sin säng!
Då plingar det plötsligt på dörren & jag Va fan! Så står Janice Skrattet alias Flodhästen utanför dörren & ber att få prata med han som bor här inne i rummet så Lars pallar sig upp & frågar Vad är grejen?
Är det här er tejp?? Frågar flodhästen & pekar på sin dör!
Lars Ja det är vi som har skrivit den men vi satte den på vår dörr & har inte klistrat den på din..
Flodhästen Är du säker?
Lars JA!
Flodhästen, För jag såg den på er dör tidigare i kväll & sen såg jag den på en annan dörr i korridoren & nu sitter den på min!
Lars jaha men vi har inte satt den på din dörr eller någon annans dörr för den delen heller det är väl någon som tagit den från vår dörr & flyttat den vidare!
Flodhästen, Ja jag tycker det är respektlöst så jag sparar lappen & så får vi ha ett möte om det här jag tycker att man ska respektera varandra i korridoren!
Lars låter bra kan vi få sova nu?? God natt!
Jag till Lars HAHA äntligen händer det något i din korridor!
Lars HEHE JA! & jag har tydligen en allierad i korridoren mot Flodhästen!
Jag till Lars Nice att vilja att man respekterar varandra i korridoren & sedan gå och ringa på hos grannen kl 04.00 hehe

Så nu efter en helg i Umeå så är det lite drag i korridoren där Lars bor Hoppas allt löser sig min kära vän & blir det problem så skyll allt på mig! (vilket kanske inte är mer än rätt) Hehe

4 kommentarer:

Saffe sa...

Haha. Blev ju lite fart då iallfall. Någon som tyckte det var skoj att flytta runt lappen.

Rätt jävla konstigt att bli irriterad sen, och dessutom knacka på 4 på morgonen.

Anonym sa...

hon är ju helt sär! men jag antar att hon kände sig träffad eftersom hon omöjligen kan ha haft sex dom senaste 5 åren!

Simon sa...

ha, ha! Jag måste få komma ner nån helg så ska då få ha korridirsmöten om respekt tills du tar studenten :)

Johan sa...

Ha JA Uppställning i korridoren med fys kl 05:00!

generated by sloganizer.net