fredag 4 december 2009

Traditionsmördare!

En av mina största jultraditioner är att stjäla julgran, men nu börjar jag känna mig lite blåst på denna tradition.
Att det har sålts julgranar under en längre tid så att folk inte ska behöva bege sig ut i skogen, pulsa i halvmeter djupsnö för att hitta den perfekta julgranen är jag fult medveten om.
Men nu när det har börja sälja julgranar på Ica för 200spänn börjar jag känna mig blåst på min tradition! Tidigare har ju i alla fall de stakars julgransförsäljarna fått stå ute & frysa dagarna i ända!
Dessutom så själ jag ju inga julgranar för om jag inte mins helt fel så blir det inte stöld om värdet på "produkten" understiger 800kr, så med ett pris på 200kr hamnar ju min jultradition endast under snatteri & det tar ju bort halva glädjen med att sno en julgran!

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net