måndag 26 oktober 2009

Socialsekreteraren

Måndag 26/10, regnar. Molnen sveper som en våt filt över staden. De spillror av vad som en gång kunde beskrivas som vanliga människor driver fram på vad som en gång kunde ha kallats gator. Kylan tränger förbi alla försök att hålla den på avstånd tills det blir ett med den smutsiga och fuktiga huden. Den lilla mängd som är kvar i pluntan ger en snabbt övergående lindring. Stanken som kommer drivande från fabriken i utkanten av stan ger lindring från den doft som bara mänskligt lidande för med sig. Någon skriker nått på avstånd - bryr mig inte, dom kommer hit förr eller senare ändå. Mitt namn är Lars och jag har ett jobb att göra. Det är inte ett vackert jobb men någon måste göra det. Häller i mig det sista i pluntan och öppnar dörren in till den förfallna byggnaden.

Jag är socialarbetare och det här är min historia.

2 kommentarer:

Saffe sa...

"It all started with a Lady, It always start with a lady" Noir ftw.

Johan sa...

Lars & thr real girl ;O

generated by sloganizer.net