tisdag 27 oktober 2009

Palten Bildoktor!


Nu lämnar vi John Deer för ett tag för nu ska vi snacka bilar & när vi snackar bil så snackar vi naturligtvis Ford!
Blev lycklig ägare till min Ford Sierra 2.0 i går när ägare beviset damp ned i brevlådan, så idag bar det av att hämta vraket & köra det till min kära kusins super garage & börja mecka!
Man är ju ingen fin mekaniker men med några goda tipps från min far så var kopplingsvajern & hastighetsmätarvajern ned monterade, hastighetsvajern upptäcktes vara trasig när jag gav mig av på vägen.
Tråkiga nyheter som Ny Bil ägare (21 år gammal bil är ju ingen ålder) är att tillverkarna inte är skyldig att hålla med reservdelar längre & när det inte tillverkas några "pirat" delar av hastighetsmätarvajern så kan det bli att leta på skroten för att få tag i en sådan.
Men det blir morgondagens problem.
Hej svejs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla i älvsbyn, de har ju delar till allt. tom Ford!

Johan sa...

vi moderna människor som satsar på mobiltinternet har redan hittat delarna på den wärdsliga webben!

generated by sloganizer.net