söndag 11 oktober 2009

Reflektion

En still Söndag i Oktober vattnet ligger lugnt & still bara höstsolens bländande ljus rör sig på ytan.
Bakruset börjar smått lämna ett tungt huvud när doften av ny bryggt kaffe sprider sig i lägenheten.
Ett otränat öga skulle kunna tro att allt är en normal oktober söndag, men inte...
Besviken vandrar jag runt i kalsångerna & undrar vad som har hänt med mitt Löve Näst??
Ska inte peka ut någon men lånar ni ut lägenheten så tänk efter till vem ni lånar ut den Jag trodde jag var säker men så fel man kan ha. I början var jag ju osäker men tänkte WTF jag ska ju va typ best man på hans bröllop snart så allt borde ju va lugnt, men inte, men inte.
Har haft svårt att ta in allt men efter ett par dagar kommer verkligheten ikapp en!
Onsdag, sen kväll kl är efter 22 levande ljus & mys Tv med blandgodis & oliver är fram dukat, nystädat & undandiskat hemma!
Öppnar kylskåpet all SPRTIT ÄR KVAR & kylskåpet är FYLT MED MAT!!!
Inga skitiga kläder på golvet i sovrummet & tvätten hänger på tork i badrummet, toasitsen är nedfälld & inga bajsränder på porslinet!
Posten ligger i sorterade högar BLOMMORNA LEVER & är nyvattnade!
En glad människa fullt nykter hälsar på en på ett trevligt sätt & tackar för lånet, beklagar djupt att han skadat trädgårdsmöbeln när han räddade den från höststormen.
Idag besviken dricker jag mitt bittra kaffe fötterna på borde & undrar VAR ÄR PUNKEN, VAR ÄR ROCKEN??

2 kommentarer:

Anonym sa...

...och det är därför jag ska gifta mig och inte du!

Johan sa...

Du fattar ju inte, jag ger dig chansen att få leva några sista dagar som ungkarls kung & du tar den inte...

generated by sloganizer.net