onsdag 4 mars 2009

Sjuktips

När jag nu fick reda på att min käre vän Claes ligger hemma nerkrypen i sängen toksjuk i feber och halsont ( som Claes själv beskrev det halsen käns som ett rivgärn) så gav jag han lite krya på sig tips tänkte att jag kan posta dem här också ifall han glömmer vad jag sakt...
  1. Te med Honung, hjälper alltid & är även generellt sett en bra måbätre kur även om man inte är sjuk.
  2. Glass, grymt skönt när man har halsont här tror jag vanilj är att föredra framför favoriten choklad. Det känns som att Vaniljglass har bätre antikroppar i sig...
  3. Wisky/Sprit/Cognac, det enda som hjälper vid alla sorters sjukdom fast här har doseringen en viss överhängande betydelse. En tumregen som generellt gäller här är, Är du fortfarande sjuk när du börjar nycktratill så har du inte druckigt tillräklit med alkohol.

Tja tre snabba tipps för kortare sängligningstid.

Ps Cowchasers tar inget som hälst medicinskt ansvar för ovanstående tipps, utan de är helt upp till läsaren om man vill prova eller inte.

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net