tisdag 15 juli 2008

Palten Talar

Palten Talar Måndag 8.59 pm lokaltid Miami Usa


Inte för att jag brukar vara vidare bitter över saker och ting men efter så här en 36 timmar på resande fot och fortfarande inte i närheten av fartyget så konstaterar jag följande i världen.
Att resa till länder som har en total hysterisk rädsla för att något hemskt ska hända sin älskade nation bör i framtiden undvikas eller åtminstone att man planerar in 8h vistelse på flygplatsen.
När man då ändå måste flyga till dessa länder, ja det händer i bland, så kan man ju tycka att flyg personalen borde ha koll på vad som gäller när man ska landa typ vilka pappren man ska fylla i innan man kommer till emigrations disken, trots att jag frågade flera olika flygvärdinnor om det var rätt formulär jag fyllt i så blev det ju naturligtvis fel. Men men det är ju sådant som händer ja man kan ju inte begära att ett tyskt flygbolags personal ska kunna engelska så pass att de hjälper en. För övrigt samma flyg bolag som också tycker att det är helt okej att dra pengarna för biljetter som man inte köpt, nä ska undvika detta bolag framöver.
Nåja då man väl tar rätt formulär och fyller i det och får hjälp av stationerad personal från flygbolaget på flygplattsen tror ni de kan fylla i dem korrekt? Nä så där står man 2h timmar senare ser sitt flyg fara mot Porto Rico och skälv har man inte kommit förbi emigrations disken (för övrigt så hade ingen av de andra 15 sjömännen som reste på samma flyg som jag kommit i väg, kanske ytterligare ett bevis för att flygpersonalen inte vet hur formulär ska fyllas i).
Lagom less sitter jag nu här i en vänthall som luktar mat os med en massa andra resenärer med en tandbys biljet och hoppas att jag får flyga i natt även om det ser mörkt ut, full bokat plan och 2 timmar förskenat, så ja jag kommer nog att missa båten som går klockan 7 i morgon bitti.
Den som lever får se!
Palt in Palt ut!

4 kommentarer:

Claes sa...

Kapa planet och se till att jämna den där flygplatsen med marken!

Anonym sa...

Det är bara att säga att du ska jobba på en oljetanker, då ska du får se att du får komma in. Dom ärgalna i Olja!

Hjeltman sa...

Det där förbannade flygbolaget! Att jag inte såg till att spränga dom innan vi åkte till Barcelona är ett under...

Hjeltman sa...

Oooops... Stryk det där sista, tror att FRA är mig på spåren....

generated by sloganizer.net