lördag 17 september 2011

Coca-Cola VS Pepsi




Efter en del diskussioner om man kan skilja Cola från Pepsi, så beslutade jag mig för att utföra ett litet test.

Förutsättningar: Pepsi och Cola hälldes upp i fyra muggar. Slumpmässigt, dvs det kunde vara 3 pepsi och en cola eller alla cola...osv.


Efter att drycken hällts upp, kom jag in och fick smaka och lukta på colan.



Resultat: 3/4 jag misstog en Pepsi för cola

Detta var ju lite vagt resultat så min fru fick genomgå testet.

Samma förutsättningar, alla kan vara Cola och eller ingen.

Resultat: 4/4

Perfect score, efter lite diskussioner enades vi om vissa skillnader.
Weronica påpekade att Pepsi har en doft, en betydligt starkare doft än cola. Dessutom enades vi om att texturen är annorlunda, Pepsi har mindre bubblor och upplevs konstigt nog som mer kolsyrad än Cola.
Detta var naturligtvis bara ett första test, med en inte helt definitivt resultat kan vi konstatera att fler och större test behövs för att helt kunna lägga denna fråga till handlingarna.
(om ni tycker att de är fusk att flaskorna syns och att man kan lista ut hur många som är vad utifrån mängden i dem, så stod de inte där under själva prövningen)

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net