torsdag 8 april 2010

Okej! Kalla det nostalgi....

..om ni vill, men spel var fan bättre förr! Personligen anser jag att den gyllene eran var 16-bit! Det har bara gått utför sen dess! (med ett par lysande undantag) Blir till att installera homebrew och köra SNES emu på WII:t Såg att dom installerat stöd för classic controllern nu också! Perfa den är ju som en SNES kontroll exakt! Nu ska jag sätta mig med alla bra SNES rpgs jag spelat och testa alla jag inte spelat pga Sveriges status som tvspels U-land under 80-90 talet!(00-talet?) På listan är bla Chrono Trigger, Secret of Mana 1 and 2 and 3!!, Breath of Fire,Super Mario RPG, Secret of Evermore,EarthBound,Tales of Phantasia, Eartbound....och de ska tamefan spelas på en tjock-tv! Oooh..längtar redan till att öppna en påse ostkrokar, lite cola, banana-skids och lite tvspels nostalgi! Alla som vill är välkommna att joina! (ta med eget godis)(Måste ha funnits på 90-talet!)

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net