tisdag 25 augusti 2009

Livet med Brödrosten dag 1


Första dagen avklarad blev verkligen en mjukstart.
Eftersom att det var närmare lunch när jag stegupp & åt frukost så var det ju bara middagen som skulle utmanas i brödrosten, men som en gåva från gud ringde mor & bjöd på middag!
Man kan ju nu säga att mammma bjuder på mat kortet är använt för i veckan men som en äkte ungkarl så kan man ju använda det många gånger...

Lars tittade för bi lite senare på kvällen & mina första svårigheter började dyka upp kunde ju inte bjuda på popcorn när jag inte får använda micron så vi drog på kiosken & handlade lite snask.
Tyckte själv att det var lite tråkigt att jag inte provade laga mat första dagen men då visade sig att Lars handlat marshmallow & jag drog genast fram brödrosten!
Så Dag 1- Grillning av marshmallow.
Svårighet: Mycket lätt
Resultat: Mycket lyckat perfekt yta lagomt krispiga men med ett mjukt inre!

I morgon blir det riktig mat & Claes jag är kokning på spåret...

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net