lördag 8 augusti 2009

Claes Korvgryta

Efter en för frågan så postar jag receptet på Claes Korgryta i alla fall så som jag gör den Claes kanske kommer med ändringar eller synpunkter men det är okej.
Samtidigt vill jag tacka Claes för att fått mig att upp täcka selleri en grönsak som jag haft svårt svårt för länge. Tack Claes!

Claes Korvgryta, 4a personer.

Ingredienser
5 Heta korvar typ Chorizo eller liknade, ju hetare korv desto kryddstarkare gryta!
2-3 burkar kidney bönor.
2 paprikor jag använder gula för det ger en väldigt fin färg kombination i grytan.
2 Rödlökar.
1 knippe selleri.
1 burk krossade tomater.
Salt & Peppar.

Börja med att skiva korven i ca 1/2 cm tjocka skivor stek den & lägg den stekta korven i en gryta. Fräs Rödlöken & lägg den frästa löken i grytan med korven.
Tärna paprikan & sellerin i ca 1/2 cm tjocka tärningar & lägg dem i grytan.
Skölj kidney bönorna i ett durkslag innan de läggs i grytan.
Häll i de krossade tomaterna, salta & peppra & låt sjuda i ca 15 minuter.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net