söndag 15 juni 2008

Kåhny Håkazon går med i 10tusen meters klubben

Finsk tango är något av det bästa jag vet. Var nyss på resa igen, lämnade min kära mor hemma på gården och begav mig ända till Helsingfors. På vägen dit spelade Göranz på båten över vilket var en stor bonus och en bra början på resan. Tog mig en svängom med en bitig polsk kulstöterska, Maija, som hade former likt dom man gjuter båtar i, men tappade tyvärr bort henne i vimlet på dansgolvet då jag varit tvungen att besöka herrarnas. Efter ferilt sökande återfann jag henne på bildäck med rumpan mot rutan i hytten av en ungersk Daf. Besviken men ändå lättad över att inte ha halkat dit som pucktvåa igen gick jag istället ner till min hytt och grät mig till sömns.

Helsingfors var en riktig upplevelse, men även här förstår man ju inte ett ord dom säger, förutom gubbarna i parken som gjorde sig förstådda genom att bjuda på finsk sommarsoppa. Vad jag inte insåg då var att finsk sommarsoppa i realiteten är starksprit serverat i ett blommit fat och då jag inte tål starkare drycker än tranbärsjuice med en skvätt Pasoa eller på sin höjd lite Bailys så tog det vid ganska rejält.

Så det blev ingen tango, jag vaknade istället upp i en buske utanför flygplatsen och beställde en biljett hem till mamma igen. När jag väl klev på planet ser jag till min stora förvåning en välkännd bakdel som precis kränger sig in i ett av sätena, Maija. Det visade sig att hon skulle tillbaka till Sverige för att plocka bär ute i skogarna inte alls långt från mitt eget hemman.

Dåsade till en stund på planet men vaknade till av en smekande hand på insidan av låret. Maija var pilsk som en löpande fjällämmel och vi tog in på närmsta flygplanstoalett och skred till verket. Hon var verkligen igång och höll nästan på att klippa av mig på hälften med sina bastanta lår. Jag skrek som en gris men hon gav mig bara en örfil och utbrast på knackig engelska: Pilot finish early, don't make same mistake!

Inga kommentarer:

generated by sloganizer.net