måndag 12 november 2007

Kåhny Håkanzon åker till Tyskland

Hej,

Jag heter Kåhny Håkanzon. Här om veckan bestämde jag mig för att åka till Tysklad, mestadels för att söka lyckan på annan ort, då jag på hemmaplan ständigt slutar som puck-tvåa.
Fick först spendera ett par dagar på att förbereda min gamla 240 för resan. Hon är van att bara köra på grusvägar, så E4:an blev lite av en prövning, men med hjälp av Bosse Bildoktor och diverse verktyg från OK visade det sig att det skulle gå bra.

För första gången i mitt liv passerade jag länsgränsen och fick se Umeå, Örnsköldsvik och alla de andra städer som ligger i södra delarna av vårt avlånga land.
Malung var första anhalten på min resa, hemstad till mitt favoritdansband Göranz och allt vad dansband betyder. Körde förbi danslogen där allt började, replokalen där de spelat in sina bästa bitar och var när att köra av vägen då jag fick se deras turnébuss stå parkerad mitt på torget!
Vågade dock inte stanna eftersom jag var i en främmande stad och lokalbefolkningen pratade så konstigt så man knappt förstod. Än värre blev det längre söderöver, det var nästan som ett annat land.

Väl framme i Tyskland, landet där literpriset på öl är lägre än på soppan till ismaskinen, stannade jag vid närmsta bensinmack och parkerade i en lång rad av långtradare för att få lite välbehövlig sömn.
Från lastbilen till vänster om mig stiger plötsligt ut en grann kvinna och in i min bil. Lycka tänkte jag direkt när hon börjar krypa ur sina kläder och in i mina.
Efter fullbordad akt börjar jag tala om att jag är från Sverige och att vi har älgar och sånt romantiskt skit som tyskorna gillar, men hon verkade inte förstå svenska för hon tog bara på sig sina kläder och hoppade över till minivanen som stod till höger om mig. Där ser jag ungefär samma historia upprepa sig som för mig bara för ett tag sedan.

Med slaget redan förlorat, då jag var den näst sista bilen i en rad med 25 lastbilar, bestämde jag mig snabbt för att bege mig hemåt igen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så hon var gratis? Dam i got to go to germany. Och hon kom ju från bilen till vänster vad spelar det då för roll om det var 25 lastbilar framför? hmm

Claes sa...

Hörde nån skröna om en trucker-stop i tyskland där det går en eller ett par mellan lastbilarna och bidrar med sina tjänster gratis, tyckte att det skulle passa bra för Kåhny :)

Johan sa...

vi behöver fler sådana rast platser i Sverige tycker att den utan för ladriket borde bli sådan...

Claes sa...

Hehe, lasse kan väl fixa en på bakgården ? :)

generated by sloganizer.net